čtvrtek 15. září 2011

První zkušenosti...

...po včerejším večerním přesunu, jsem dnes zakrmil i druhé včelstvo a ustavil úly do konečného uspořádání.






Ještě než jsem zakrmil (bílý úl vpravo, vyhladovělé včelstvo bez zásob) nějakou dobu jsem pozoroval včely a zahlédl pokus o rabovaní vedlejšího částečně "zakrmeného" "žlutého" včelstva. Zatímco na "žlutém" česně byl hustý provoz a neustálé nálety cizích včel, na "bílem" česně bylo relativně prázdno a pouze občas nějaká včela vylétla. Po nalití krmítka do "bíleho" včelstva a po cca 1 hodině, kdy se včely zaměstnaly odběrem roztoku z krmítka, ustal provoz na "bílem" česně, toho jsem využil na namontování pletiva, mezery v česnu pro 3 včely a letače. Přesto jsem použil dýmák a foukl trochu kouře do česna. Ustalo i pokus o rabovaní "žlutého" úlu, včelstvo z tohoto úlu již nemuselo tolik odolavat tlaku rabujícich včel z vedlejšího úlu.


Rabující včelaři, kteří rabují včelám zásoby v podobě medu a pak je jim nahrazují obyčejným cukrovým roztokem jsou ovšem horší. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat